MTP wiosna 2020

Sprawozdanie MTP 19-20 luty 2020

SPRAWOZDANIE Z UDZIAŁU OGÓLNOPOLSKIEJ IZBY BRANŻY SKÓRZANEJ NA MIĘDZYNARODOWYCH TARGACH POZNAŃSKICH W WIOSENNEJ EDYCJI 19-20 LUTY 2020 ROK W TARGACH MODY POZNAŃ

W dniach 19-20 luty 2020 roku odbyła się kolejna edycja Targów Mody Poznań, których współorganizatorem jest Ogólnopolska Izba Branży Skórzanej z siedzibą w Radomiu. Targi Mody Poznań to największa w Polsce i jedna z największych w Europie impreza wystawiennicza o takim profilu. Odwiedzają ją zarówno producenci i menadżerowie dużych firm jak i właściciele sklepów i małych butików, którzy zainteresowani są nowymi trendami panującymi w modzie i branży skórzanej. Na jesiennej edycji ekspozycję obuwia, skór i wyrobów skórzanych ulokowano w pawilonie 15.

Liczną grupą byli również przedstawiciele mediów branżowych, współpracujących z Ogólnopolską Izbą Branży Skórzanej z siedzibą w Radomiu

- Przegląd Włókienniczy z Łodzi

- Świat Butów z Warszawy

W dniach 19-20 luty 2020r. odbyły się największe w kraju kontraktacje odzieży, obuwia, dodatków odzieżowych. Na ekspozycji pojawiły się również marki wyróżnione znakiem Polska Moda - dawka wiedzy o nowych trendach  [codziennie odbywały się pokazy mody topowych marek], bezpłatne szkolenia z zakresu marketingu i sprzedaży.

Dwa intensywne biznesowe dni. Tętniący życiem wybieg, na którym systematycznie odbywały się pokazy najnowszych kolekcji. Moda damska i męska. Konstrukcja i dekonstrukcja w stylizacjach oraz moda codzienna. Miejsce na modę użytkową i tą artystyczną. Holistyczne biznesowe wydarzenia dla profesjonalistów.

Wydarzenie cieszyło się ogromną popularnością również z uwagi na dostępność rozmiarów XXL oraz wyodrębnioną strefę EKO, skupiając w niej i doceniając marki, dla których przy produkcji ubrań ważna jest ekologia i zrównoważony rozwój.

WYSTAWCY OIBS

Targi to świetna okazja, by poznać propozycje producentów i importerów na kolejny sezon.
W  wiosennej edycji, ekspozycje odzieży i wyrobów skórzanych ulokowano w pawilonie nr 15, na dwóch poziomach. Przedstawiciele Ogólnopolskie Izby Branży Skórzanej : W pawilonie 15 zlokalizowani byli przedsiębiorcy MARBET - FRATELLI -Robert Pasik, CARLO SARTI - Krzysztof Szymański, GLANZBUT, Firma MADEJ, FABER - BOCA - Zbigniew Adamczyk.

KONGRES FACHOWCÓW

19 lutego, podczas pierwszego dnia Targów Mody Poznań tradycyjnie odbył się Kongres Fachowców – debata profesjonalistów, którzy w swoich prelekcjach odnieśli się do branży mody z perspektywy swoich profesji, takich jak e-commerce, nowoczesne technologie, dziennikarstwo czy ekologia. Wydarzenie poprowadziła charyzmatyczna Paulina Smaszcz-Kurzajewska. W godzinach od 10:00 do 13:00 odbyła się już trzecia edycja Kongresu Fachowców. W debacie udział wzięli przedstawiciele firm, instytucji kultury, kancelarii prawnych oraz szkół wyższych, które w pewien sposób związane są z branżą mody. Kongres Fachowców jest częścią nowego projektu towarzyszącego Targom Mody Poznań – Miasto Żyje Modą. Jego celem jest promocja projektantów, marek modowych, miejsc i wydarzeń, które łączy jedno – moda i najnowsze trendy. Udział może wziąć w nim każdy!

Prelekcje: 1. „Ja, kolekcjoner, czyli jak zostałem znawcą mody” – Adam Leja, kolekcjoner mody i ekspert w dziedzinie sztuk dekoracyjnych z okresu art deco. To jeden z największych kolekcjonerów mody w Europie – jego zbiory liczą ponad pięć tysięcy eksponatów z okresu od połowy XIX wieku, aż do dziś. 2. „Budowanie marki własnej na Allegro” O tym jak zbudować markowy sklep na Allegro i efektywnie zarządzać sprzedażą uwzględniając specyfikę modelu market place, opowiedział Celestyna Lendo-Zachariasz 3. „Anna Kuczyńska – antykonsumpcyjna projektantka mody. Czy to możliwe? Magazyn Wallpaper określił ją „najjaśniej błyszczącą gwiazdą polskiego designu”. poznańska publiczność miała okazję posłuchać, jak to jest być projektantem i być wiernym swoim ideałom. 4. „Materiały roślinne, jako przyszłość w branży mody” – Bohema Clothing, ekologiczna a nawet wegańska marka, która produkuje nie tylko buty ze skóry ananasa. Całkiem niedawno stali się oni prekursorem i stworzyli pierwsze na świecie buty ze skóry kaktusa. 5. „Twórczy recykling. Pomiędzy chaosem, a świadomym projektowaniem” – z ramienia Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego wystąpiły prof. zw. Irmina Aksamitowska-Szadkowska oraz dr hab. Hanna Wojdała-Markowska. Panie opowiadały między innymi o refleksjach na temat danych związanych z modą oraz przekraczaniu granic bezpieczeństwa konsumpcyjnego. Nie zabrakło także wątku o etyce zawodu projektanta. 6. „Prawne aspekty lokowania produktów przez influence rów modowych” – w imieniu kancelarii Wierciński Kwieciński, Baehr, prelekcję wygłosił adwokat Aleksandra Bączykowska. 7. „Słowo w modzie” Moda opiera się na słowach. To słowa tworzą trendy, budują marki i ich oryginalność. Od nich się zaczyna – budując strategię marki i kreując komunikację do użytkowników. Dlaczego ich dobór jest tak istotny i jak je interpretować? Opowiedziały przedstawicielki – Domodi, Marta Kaleta i Martyna Głowińska. 8. „Trendy, innowacje i ekologiczna moda Kazachstanu: nasze spojrzenie na przyszłość” – Irina Nechaeva. 9. „Platforma VR Lookroom. Zacieranie granicy między zakupami online i offline” – Konrad Ziaja z Cinematicvr.pl

PANEL DYSKUSYJNY CZŁONKÓW I RZECZOZNAWCÓW OIBS

Ogólnopolska Izba Branży Skórzanej, pierwszego dnia trwania Targów za wiedzą i przychylnością Pani Dyrektor Karoliny Michalak zorganizowała spotkanie branżowe członków i rzeczoznawców OIBS - panel dyskusyjny dotyczący ważnych zagadnień branży skórzanej, a szczególnie problematyki związanej z jakością półfabrykatów stosowanych do produkcji wyrobów gotowych tj. obuwie, galanterii skórzanej, odzieży, tapicerstwa itp. Jakość tych wyrobów związana jest z zawartością w półfabrykatach tj. głównie w skórze gotowej, podszewkach, podeszwach, pod-podeszwach, zakładkach itp. substancji i czynników szkodliwych. Oprócz tego ważnym elementem jest problem stosowania Polskich norm w w/w wyrobach. Bardzo ważna sprawa to podniesienie akcyzy na tłuszcze wykorzystywane w garbarstwie. Kolejnym ważnym elementem jest zagadnienie związane z ochroną środowiska - w szczególności BDO - Baza Danych o Odpadach, gospodarka ściekowa, ochrona atmosfery. Poruszony został również temat utrzymania zawodu garbarz jako samodzielnego zawodu a nie włączenia go do palety modowej jak sugeruje Ministerstwo.

W spotkaniu branżowym udział wzięli przedstawiciele mediów branżowych, współpracujących z Ogólnopolską Izbą Branży Skórzanej, Przegląd Włókienniczy reprezentowała Bogusław Woźniak, Świat Butów reprezentowała Joanna Banakiewicz i Mariola Cynalewska. Rzeczoznawcy OIBS - Zbigniew Gregorczyk - obuwnictwo, garbarstwo, futrzarstwo, Włodzimierz Janas - obuwie, garbarstwo, skóry gotowe i wyroby skórzane, Mirosław Brych - garbarstwo, futrzarstwo i renowacja odzieży skórzanej.
W spotkaniu wzięli udział również wszyscy Przedsiębiorcy zainteresowani problematyką przemysłu skórzanego i ochrony środowiska, Jerzy Plesiński - Garbarnia Plesiński, Dariusz Dobrzyński - Paspol, Beata Żaczek - Garbarnia Mat 2, Robert Pasik - Fratelli, Faber - przedstawiciele, Glanzbut, Madej, Waldemar Malinowski - Garbarnia Nadarzyn, Zbigniew Adamczyk właściciel firmy BOCA. Stoisko Ogólnopolskiej Izby Branży Skórzanej odwiedzili przedstawiciele MTP.

Leszek Flisek jako przedstawiciel OIBS, promuje i wspiera działania MTP, prowadzi rozmowy i zachęca nowych przedsiębiorców z branży skórzanej do podjęcia współpracy wystawienniczo - targowej na MTP.

GALA POLSKIEJ MODY

Pierwszego dnia Targów Mody Poznań odbyła się tradycyjnie Gala Mody, podczas której wystawcy zaprezentowali swoje najnowsze kolekcje na profesjonalnym wybiegu. Była to również świetna okazja do rozmów w kuluarach z partnerami biznesowymi. W tym roku została zmieniona formuła handlowych pokazów mody, które tym razem odbyły się w przestrzeni wystawienniczej. Włączenie pokazów mody do ekspozycji pozwoliło obejrzeć pokazy większej ilości zainteresowanych osób.

Wszyscy wystawcy mieli możliwość zaprezentowania swoich najnowszych kolekcji na profesjonalnych modelkach i modelach. Pokazy mody odbyły się zarówno podczas Gali Polskiej Mody, jak i następnego dnia, w formie pokazów handlowych. Organizowane były również pokazy studentów kierunków artystycznych, prezentujące nieco inne, wręcz futurystyczne spojrzenie na branżę mody. Podczas minionej edycji byli to przedstawiciele Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu oraz Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.

Wieczorem odbyła się uroczysta Gala Polskiej Mody, którą zwieńczyły pokazy mody najnowszych kolekcji wystawców. Na przepięknym cat walku w Sali Ziemi zaprezentowały na wybiegu modowym, swoje kolekcje takie firmy: Patrycja Aryton, Sempre, Sjofne, Arustamian, Porches,

POKAZY HANDLOWE I ARTYSTYCZNE

Targi Mody Poznań - najważniejsze targi biznesowe dedykowane branży fashion. Znani producenci, największe marki, najlepsi projektanci, najnowsze kolekcje, pokazy mody i tematyczne warsztaty. Tak w skrócie można scharakteryzować targi, których celem jest pokazanie trendów oraz różnorodności stylistycznej panujących w świecie mody. Uczestnicy Targów Mody Poznań mieli niepowtarzalną okazję spotkania z producentami, zawarcia umów handlowych i przyjrzenia się z bliska, co piszczy w modowej trawie, zapoznać się najmodniejszymi kolorami, fasonami i tkaninami. Na uwagę zasługuje także projekt Polska Moda, w ramach którego skupieni są polscy producenci..

Dzień drugi był równie emocjonujący – wystawcy w dalszym ciągu prowadzili negocjacje, a zainteresowani klienci zwiedzali stoiska. Wśród zwiedzających pojawili się także blogerzy modowi, którzy relacjonowali cale wydarzenie w swoich mediach społecznościowych.

Na zakończenie prezydent OIBS Leszek Flisek, podziękował władzom MTP za pomoc, współpracę i uczestnictwo na Międzynarodowych Targach Poznańskich. W ramach wieloletniej współpracy Ogólnopolska Izba Branży Skórzanej wspiera, promuje i umieszcza wszelkie reklamy i logo MTP na stronie IZBY.