MTP wiosna 2018

POZNAŃ WIOSENNA EDYCJA 2018

W dniach 21 - 22 luty 2018r. odbyła się kolejna edycja Targów Mody Poznań, których współorganizatorem jest Ogólnopolska Izba Branży Skórzanej z siedzibą w Radomiu. Targi Mody Poznań to największa w Polsce i jedna z największych w Europie impreza wystawiennicza o takim profilu. Odwiedzają ją zarówno producenci i menadżerowie dużych firm jak i właściciele sklepów i małych butików, którzy zainteresowani są nowymi trendami panującymi w modzie. Na wiosennej edycji ekspozycję obuwia, skór i wyrobów skórzanych ulokowano w tzw. „ czteropaku”, w pawilonie nr 7.
Również tym razem nie zabrakło największego targowego stoiska, tzw. „Radomskiej Wyspy”. Już po raz dziewiąty radomscy przedsiębiorcy branży skórzanej wspólnie promowali swoje wyroby. To jedyny taki projekt na Targach, dzięki czemu stoisko pod logo RADOM – SIŁA W PRECYZJI jest bardzo silnym akcentem na tej imprezie.

Tym razem w Targach wzięło udział wiele  firm radomskich, wśród których byli przedstawiciele garbarzy, kaletników, obuwników i producentów odzieży skórzanej.

Dzięki kontynuacji misji gospodarczej przez dziewięć edycji, rośnie wśród odwiedzających Międzynarodowe Targi Poznańskie gości z całego świata rozpoznawalność marki Radomia, która, zgodnie z zawartym w niej hasłem, kojarzy się z precyzją wykonania i wysoką jakością. Ponadto zauważalna jest również, co nie jest bez znaczenia, integracja środowiska radomskich przedsiębiorców, dzięki czemu nawiązywane są nowe więzi współpracy nawet pomiędzy potencjalnymi konkurentami. Dlatego też radomska branża skórzana liczy na kontynuację misji gospodarczych w Poznaniu w takiej jak obecna, wypracowanej przez kilka lat formule. Pozostali członkowie Ogólnopolskiej Izby Branży Skórzanej mają również nadzieję na rozszerzenie tej inicjatywy na inne okręgi we współpracy z lokalnymi władzami.

Koniec lutego to ważny czas dla producentów z branży przemysłu skórzanego. Przedsiębiorcy z branży przemysłu skórzanego spotykają się dwa razy w roku na Targach Mody Poznań – największym w kraju evencie dla sektora mody i wyrobów skórzanych.

Podczas trwającej dwa dni imprezy (w ubiegłych latach trwała ona trzy dni) odbyły się pokazy mody i warsztaty. Na wybiegu zaprezentowało się 30 marek. Z kolei warsztaty miały udowodnić, że biznes modowy, to nie tylko pogoń za trendami, ale także zaplanowana strategia. W środę wieczorem odbył się także pokaz dla przedsiębiorców.

Poprzednie targi bardziej udane

Impreza odbyła się w halach targowych nr 7, 7A i 8A. W środowe południe zainteresowanie wystawami nie było jeszcze zbyt duże. Stoiska były podzielone na hale z obuwiem, modą damską i męską. W samo południe odbyły się pierwsze pokazy mody w łączniku pomiędzy halami. Na niewielkie, jak do tej pory, zainteresowanie zwracali uwagę także niektórzy wystawcy. – Przybyło niewiele osób. Najczęściej przychodzili klienci, którzy byli umówieni już wcześniej, sama impreza była mniej udaną niż poprzednie.

Z roku na rok na Targach Mody pojawia się coraz mniej polskich marek, a liczba tych zagranicznych, również nie jest zbyt pokaźna.

Również niektórzy wystawcy z hali z obuwiem zauważyli nie najlepszą kondycję rynku. - Na razie czekamy na klienta. Staramy się dopasować do każdego, więc na targach nie nastawiamy się tylko na hurt, ale także sprzedaż detaliczną, na rynku zauważalna jest też duża konkurencja i napływ z zagranicy tańszego towaru.