MTP jesień 2019

Sprawozdanie MTP 27-28 sierpień 2019

SPRAWOZDANIE Z UDZIAŁU OGÓLNOPOLSKIEJ IZBY BRANŻY SKÓRZANEJ NA MIĘDZYNARODOWYCH TARGACH POZNAŃSKICH W JESIENNEJ EDYCJI 27-28 SIERPIEŃ 2019 W TARGACH MODY POZNAŃ

W dniach 27-28 sierpnia 2019 roku odbyła się kolejna edycja Targów Mody Poznań, których współorganizatorem jest Ogólnopolska Izba Branży Skórzanej z siedzibą w Radomiu. Targi Mody Poznań to największa w Polsce i jedna z największych w Europie impreza wystawiennicza o takim profilu. Odwiedzają ją zarówno producenci i menadżerowie dużych firm jak i właściciele sklepów i małych butików, którzy zainteresowani są nowymi trendami panującymi w modzie i branży skórzanej. Na jesiennej edycji ekspozycję obuwia, skór i wyrobów skórzanych ulokowano w pawilonie 15.

Liczną grupą byli również przedstawiciele mediów branżowych, współpracujących z Ogólnopolską Izbą Branży Skórzanej z siedzibą w Radomiu

- Przegląd Włókienniczy z Łodzi

- Świat Butów z Warszawy

W dniach 27-28 sierpnia 2019r. odbyły się największe w kraju kontraktacje odzieży, obuwia, dodatków odzieżowych. Na ekspozycji pojawiły się również marki wyróżnione znakiem Polska Moda - dawka wiedzy o nowych trendach  [codziennie odbywały się pokazy mody topowych marek], bezpłatne szkolenia z zakresu marketingu i sprzedaży.

Dwa intensywne biznesowe dni. Tętniący życiem wybieg, na którym systematycznie odbywały się pokazy najnowszych kolekcji. Moda damska i męska. Konstrukcja i dekonstrukcja w stylizacjach oraz moda codzienna. Miejsce na modę użytkową i tą artystyczną. Holistyczne biznesowe wydarzenia dla profesjonalistów.

WYSTAWCY OIBS

Targi to świetna okazja, by poznać propozycje producentów i importerów na kolejny sezon.
W  jesiennej edycji, ekspozycje odzieży i wyrobów skórzanych ulokowano w pawilonie nr 15, na dwóch poziomach. Przedstawiciele Ogólnopolskie Izby Branży Skórzanej : W pawilonie 15 zlokalizowani byli przedsiębiorcy MARBET - FRATELLI -Robert Pasik, MENBUR – Katarzyna Dzieńkowska, GLANZBUT, Firma MADEJ, FABER - Krzysztof Faber, KORCZAK I SYN.

KONGRES FACHOWCÓW

W tym samym czasie w Sali Ziemi rozpoczął się wyczekiwany przez uczestników Kongres fachowców - Technologia, która pozwala wirtualnie przymierzyć ubranie – Tomasz Runowicz w imieniu marki WEARFITS, opowiedział w jaki sposób działają „wirtualne przymierzalnie”, które od pewnego czasu coraz częściej pojawiają się na rynku.

Obraz współczesnego polskiego projektanta mody w oparciu o badania Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi - porażki, recepta na sukces, współpraca z partnerami oraz oczekiwania - Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. O tym jak dobrze rozwija się moda jako przemysł kreatywny oraz, jak ubrania od projektantów znajdują coraz więcej entuzjastów w polskim społeczeństwie opowiedziała Magda Komarzeniec.

Jak marketplace wspiera biznes – Marta Kaleta i Martyna Głowińska z działu Brand and product design z Domodi.pl, opowiedziały nieco więcej o zakupach w sieci, które w dobie wszechobecnego internetu stają się codziennością w życiu każdego człowieka.

Kształcenie projektantów, a rzeczywistość biznesowa. Czyli jak przemysł modowy wspiera studentów uczelni artystycznych – Anna Karpińska z ramienia marki Solar Company, opowiedziała o tym w jaki sposób modowa opowieść firmy jest nieustannie pisana na nowo dzięki Klinetkom, już od 30 lat oraz w jaki sposób realizowana jest współpraca ze studentami, która pozwala im osiągnąć wymarzone cele i wyjść z cienia.

Content Marketing w social-mediach w budowaniu marek – Katarzyna Pietrewicz-Żero i Bartosz Gorzejewski z Vogue Polska. Jednym z codziennych wyzwań, jakie stoją przed zespołem opiniotwórczego medium jest tworzenie i dystrybucja contentu, który pomaga markom osiągać ich cele biznesowe.

Przykład marki modowej, propagującej zrównoważony rozwój – w imieniu marki NAGO, o idei oraz założeniach ekologicznego biznesu opowiedzieli Jan Stasz i Julia Turewicz. Zwrócą uwagę przede wszystkim na to, w jaki sposób komponować swoją uniwersalną bazę ponadczasowych ubrań oraz czemu świadomy wybór materiałów jest tak ważny dla naszego środowiska.

Odpowiedzialna moda we współczesnym świecie – reprezentująca markę Slogan, Monika Krawczykowska. W swoim wystąpieniu przedstawiła Slogan jako jedną z pionierskich, polskich marek w świecie ekologicznej i wegańskiej mody. Okazuje się, że wcale nie trudno jest tworzyć etyczne ubrania z poszanowaniem dla naszej planety i wolne od cierpienia zwierząt.

Działania dla poprawy sytuacji przemysłu tekstylnego i modowego w kontekście kryzysu klimatycznego i zanieczyszczenia środowiska – o nadprodukcji, zanieczyszczaniu środowiska, ekologicznych materiałach, roślinach barwierskich i wykorzystaniu druku 3D opowiedziała Zuza Wójcik.

Finansowanie ze środków unijnych w branży mody – w imieniu kancelarii Wierciński Kwieciński, Baehr, prelekcję wygłosiła Aleksandra Libiszowska. Wystąpienie zostało poświęcone funduszom unijnym, z których finansować można rozwiązania wspierające zrównoważony rozwój w branży modowej. Uczestnicy dowiedzieli się, gdzie i jak szukać bezzwrotnych form pomocy finansowej, wspierającej innowacyjne projekty oraz promocję marki na rynkach zagranicznych.

SEMINARIUM MODA CONSULTING – Eksperckie seminarium Pani Anny Bombały pt. „Jak polskie marki odzieżowe mogą podbić niemiecki rynek?”

PANEL DYSKUSYJNY CZŁONKÓW I RZECZOZNAWCÓW OIBS

Ogólnopolska Izba Branży Skórzanej, pierwszego dnia trwania Targów za wiedzą i przychylnością Pani Dyrektor Karoliny Michalak zorganizowała spotkanie branżowe członków i rzeczoznawców OIBS - panel dyskusyjny dotyczący ważnych zagadnień branży skórzanej, a szczególnie problematyki związanej z jakością półfabrykatów stosowanych do produkcji wyrobów gotowych tj. obuwie, galanterii skórzanej, odzieży, tapicerstwa itp. Jakość tych wyrobów związana jest z zawartością w półfabrykatach tj. głównie w skórze gotowej, podszewkach, podeszwach, pod-podeszwach, zakładkach itp. substancji i czynników szkodliwych. Oprócz tego ważnym elementem jest problem stosowania Polskich norm w w/w wyrobach. Kolejnym ważnym elementem jest zagadnienie związane z ochroną środowiska - w szczególności BDO - Baza Danych o Odpadach, gospodarka ściekowa, ochrona atmosfery. Poruszony został również temat utrzymania zawodu garbarz jako samodzielnego zawodu a nie włączenia go do palety modowej jak sugeruje Ministerstwo.

W spotkaniu branżowym udział wzięli przedstawiciele mediów branżowych, współpracujących z Ogólnopolską Izbą Branży Skórzanej, Przegląd Włókienniczy reprezentowała Anna Zakrzewska, Świat Butów reprezentowała Mariola Cynalewska. Rzeczoznawcy OIBS - Zbigniew Gregorczyk - obuwnictwo, garbarstwo, futrzarstwo, Włodzimierz Janas - obuwie, garbarstwo, skóry gotowe i wyroby skórzane, Mirosław Brych - garbarstwo, futrzarstwo i renowacja odzieży skórzanej.
W spotkaniu wzięli udział również wszyscy Przedsiębiorcy zainteresowani problematyką przemysłu skórzanego i ochrony środowiska, Jerzy Plesiński - Garbarnia Plesiński, Dariusz Dobrzyński - Paspol, Katarzyna Dzieńkowska - Menbur, Beata Żaczek - Garbarnia Mat 2, Robert Pasik - Fratelli, Faber - przedstawiciele, Glanzbut, Madej, Waldemar Malinowski - Garbarnia Nadarzyn, Korczak i Syn. Stoisko Ogólnopolskiej Izby Branży Skórzanej odwiedzili przedstawiciele MTP.

Leszek Flisek jako przedstawiciel OIBS, promuje i wspiera działania MTP, prowadzi rozmowy i zachęca nowych przedsiębiorców z branży skórzanej do podjęcia współpracy wystawienniczo - targowej na MTP.

GALA POLSKIEJ MODY

Wieczorem odbyła się uroczysta Gala Polskiej Mody, którą zwieńczyły pokazy mody najnowszych kolekcji wystawców. Na przepięknym cat walku w Sali Ziemii zaprezentowały na wybiegu modowym, swoje kolekcje takie firmy, jak Feria, Tova, Marselini, Yvon, Dom Mody Skórska, Semper, Lidia Kalita, Kaskada, Hammer, Odzieżowe Pole, Wine&Fashion oraz Impression.

Wszyscy wystawcy mieli możliwość zaprezentowania swoich najnowszych kolekcji na profesjonalnych modelkach i modelach. Pokazy mody odbywały się zarówno podczas Gali Polskiej Mody, jak i następnego dnia, w formie pokazów handlowych. Organizowane były również pokazy studentów kierunków artystycznych, prezentujące nieco inne, wręcz futurystyczne spojrzenie na branżę mody. Podczas minionej edycji byli to przedstawiciele Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu oraz Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.

POKAZY HANDLOWE I ARTYSTYCZNE

Dzień drugi był równie emocjonujący – wystawcy w dalszym ciągu prowadzili negocjacje, a zainteresowani klienci zwiedzali stoiska. Wśród zwiedzających pojawili się także blogerzy modowi, którzy relacjonowali cale wydarzenie w swoich mediach społecznościowych. W Sali Ziemi odbywały się pokazy handlowe marek takich jak Junona, Korczak i Syn, Al.-Bo, Yvon, O. Taka oraz Wine&Fashion. Chwilę po 12 wszyscy zainteresowani w Sali Ziemi mieli również okazję zobaczyć autorskie projekty studentów kierunków artystycznych Uniwersytetu Technologiczno - Humanistycznego w Radomiu z Katedry Wzornictwa oraz Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu.

Na zakończenie prezydent OIBS Leszek Flisek, podziękował władzom MTP za pomoc, współpracę i uczestnictwo na Międzynarodowych Targach Poznańskich. W ramach wieloletniej współpracy Ogólnopolska Izba Branży Skórzanej wspiera,