POZNAŃ JESIENNA EDYCJA 2018
W dniach 28-29 sierpnia 2018r. odbyła się kolejna edycja Targów Mody Poznań, których współorganizatorem jest Ogólnopolska Izba Branży Skórzanej z siedzibą w Radomiu. Targi Mody Poznań to największa w Polsce i jedna z największych w Europie impreza wystawiennicza o takim profilu. Odwiedzają ją zarówno producenci i menadżerowie dużych firm jak i właściciele sklepów i małych butików, którzy zainteresowani są nowymi trendami panującymi w modzie. Na jesiennej edycji ekspozycję obuwia, skór i wyrobów skórzanych ulokowano w tzw. „ czteropaku”, w pawilonie nr 8 A.
Liczną grupą byli również przedstawiciele mediów branżowych, współpracujących z Ogólnopolską Izbą Branży Skórzanej z siedzibą w Radomiu
- Przegląd Włókienniczy z Łodzi
- Świat Butów z Warszawy
W dniach 28-29 sierpnia 2018r. odbyły się największe w kraju kontraktacje odzieży, obuwia, dodatków odzieżowych, na których zaprezentowało się blisko 500 marek [odzież, obuwie, dodatki, bielizna, galanteria skórzana, skóry] z 19 państw. Na ekspozycji pojawiły się również marki wyróżnione znakiem Polska Moda!, - dawka wiedzy o nowych trendach [codziennie odbywały się pokazy mody topowych marek], bezpłatne szkolenia z zakresu marketingu i sprzedaży.
Dwa intensywne biznesowe dni. Tętniący życiem wybieg, na którym systematycznie odbywały się pokazy najnowszych kolekcji. Moda damska i męska. Konstrukcja i dekonstrukcja w stylizacjach oraz moda codzienna. Miejsce na modę użytkową i tą artystyczną. Holistyczne biznesowe wydarzenia dla profesjonalistów.
Targi to świetna okazja, by poznać propozycje producentów i importerów na kolejny sezon.
W tradycyjnym już „czteropaku” tzn. pawilonach 7a, 8 i 8a zlokalizowano ekspozycje odzieży i dodatków odzieżowych. W pawilonie 8 A zlokalizowana była „ WYSPA RADOMSKA”, w skład której weszli czołowi radomscy przedsiębiorcy: PPHU AWM - Arkadiusz MALINOWSKI, Przedsiębiorstwo Wielobranżowe - HUBER Zygmunt Skarbek, KAREN- COLLECTION – Grzegorz Bukowski, MAGAR Sp. z o.o. – Piotr Gawroński, MARCO SHOES - Marek Malinowski, Zakład Skórzany GARBUT Maria & Krzysztof Malinowski, ZPHU PASPOL Dariusz Dobrzyński, P.P.U.H – TOP-SKÓR – Agnieszka Traczyk.
W pawilonie 7A, również byli przedstawiciele Ogólnopolskiej Izby Branży Skórzanej: BOCA - Zbigniew Adamczyk, CARLO SARTI –Krzysztof Szymański, MARBET - FRATELLI -Robert Pasik, MENBUR – Katarzyna Dzieńkowska, FABER – Krzysztof Faber, KBK – Beata Kubiak, AMALTEJA – Maria i Stanisław Kozłowscy, Krakowskie Zakłady Garbarskie – Adam Patyna.
Na każdym stoisku było zamieszczone logo OIBS i RADOM SIŁA W PRECYZJI.
Na odwiedzających Targi Mody Poznań czekały nie tylko stoiska wystawiennicze i pokazy mody. Każdy zainteresowany mógł wziąć udział w odbywających się wykładach prowadzonych przez specjalistów.
Codziennie na wybiegu w Alei Lipowej można było zobaczyć najgorętsze trendy na najbliższe dwa sezony: koronki, sukienki i spódnice za kolano o kroju litery „A”, futra, skórzaną odzież, kapelusze z szerokim rondem, parasole i wielobarwne stylizacje dla mężczyzn i kobiet. Stuprocentowa frekwencja na pokazach wskazuje na to, że właśnie takich kolekcji możemy się spodziewać w najbliższym czasie na wieszakach sklepów odzieżowych. Na dwudniowych pokazach mody w Alei Lipowej kolekcje swoje prezentowali miedzy innymi przedstawiciele OIBS: CARLO SARTI – odzież skórzana damska i męska, BOCA – torebki i odzież damska, FRATELLI – odzież damska, KAREN COLLECTION – torebki damskie, TOP-SKÓR – odzież skórzana damska i męska, FABER – kolekcja butów męskich.
Uczestnicy mieli niepowtarzalną okazję zdobycia wiedzy dotyczącej działań jakie należy podjąć, aby poznać klienta, rozpoznać jego potrzeby, zdobyć zaufanie i zaoferować mu produkty spełniające jego oczekiwania.
Na szkoleniach uczestnicy mogli dowiedzieć się jakie trendy panują w modzie damskiej i męskiej, jak zwiększyć sprzedaż w salonie mody męskiej, trendy w handlu detalicznym 2018. Po wykładach uczestnicy dowiedzieli się jak budować komunikację z klientem, aby do nas wrócił, będą potrafili skutecznie oddziaływać na klienta i tworzyć właściwą ekspozycję produktów. Poznali też wiedzę z zakresu wpływu przestrzeni handlowej na zachowania nabywców.
Obuwie, skóry i wyroby skórzane na jesiennej edycji Targów Mody Poznań umieszczono w pawilonie 8A. Tu rozlokowane były stoiska wystawiennicze w standardowej zabudowie.
Również tym razem nie zabrakło największego targowego stoiska, tzw. „RADOMSKIEJ WYSPY”. Już po raz dziesiąty radomscy przedsiębiorcy branży skórzanej wspólnie promowali swoje wyroby. To jedyny taki projekt na Targach, dzięki czemu stoisko pod logo RADOM – SIŁA W PRECYZJI jest bardzo silnym akcentem na tej imprezie.
Tym razem w Targach wzięło udział wiele firm radomskich, wśród których byli przedstawiciele garbarzy, kaletników, obuwników i producentów odzieży skórzanej.
Wspólne wystawiennictwo radomskich firm pod egidą Urzędu Miejskiego w Radomiu ma na celu nie tylko wsparcie przedsiębiorców. To również bardzo dobra forma promocji miasta, które od wielu lat związane jest z branżą skórzaną. Obecnie, dzięki kontynuacji misji gospodarczej przez dziesięć edycji, rośnie wśród odwiedzających Międzynarodowe Targi Poznańskie gości z całego świata rozpoznawalność marki Radomia, która, zgodnie z zawartym w niej hasłem, kojarzy się z precyzją wykonania i wysoką jakością. Ponadto zauważalna jest również, co nie jest bez znaczenia, integracja środowiska radomskich przedsiębiorców, dzięki czemu nawiązywane są nowe więzi współpracy nawet pomiędzy potencjalnymi konkurentami. Dlatego też branża skórzana liczy na kontynuację misji gospodarczych w Poznaniu w takiej jak obecna, wypracowanej przez kilka lat formule. Pozostali członkowie Ogólnopolskiej Izby Branży Skórzanej mają również nadzieję na rozszerzenie tej inicjatywy na inne okręgi we współpracy z lokalnymi władzami.
„WYSPĘ RADOMSKĄ” odwiedzili przedstawiciele władz Międzynarodowych Targów Poznańskich, oraz przedstawiciel Urzędu Miejskiego w Radomiu, Wydziału Obsługi Radomskiej Strefy Gospodarczej Pan Zbigniew Krzesimowski – Kierownik Referatu Obsługi Inwestora.
Pierwszego dnia trwania Targów za wiedzą i przychylnością Pani Dyrektor Edyty Bonin - Kanikowskiej, na stoisku OIBS zorganizowane zostało spotkanie branżowe członków i rzeczoznawców OIBS. W spotkaniu wzięli udział również przedstawiciele władz miasta Radomia i przedstawiciele MTP, omawiane były sprawy branży skórzanej. Prezydent OIBS Leszek Flisek przedstawił zebranym, iż prowadzone są rozmowy z Burmistrzem Nowego Targu o stworzeniu na MTP II WYSPY z udziałem przedsiębiorców branży skórzanej z Nowego Targu. Leszek Flisek jako przedstawiciel OIBS, promuje i wspiera działania MTP, prowadzi rozmowy i zachęca nowych przedsiębiorców z branży skórzanej do podjęcia współpracy wystawienniczo - targowej na MTP.
Złoty Medal MTP
Złoty Medal MTP to jedna z najbardziej rozpoznawalnych nagród na polskim rynku, która jest przyznawana – po wnikliwej ocenie ekspertów – innowacyjnym produktom najwyższej jakości. Sąd Konkursowy, czyli zespół ekspertów, w którego skład wchodzą wybitni specjaliści reprezentujący branżę mody, poszukuje produktów nowoczesnych, innowacyjnych i wytworzonych w oparciu o najwyższej klasy technologie. Złoty Medal MTP jest zatem potwierdzeniem doskonałości produktu i w konsekwencji elementem jego promocji na rynku.
O wysokiej jakości prezentowanych wyrobów świadczą przyznawane Złote Medale MTP. Kontynuujemy innowacyjną na Polskim rynku formułę prestiżowej nagrody: Złotego Medalu Międzynarodowych Targów Poznańskich. W ramach Targów Mody Poznań nagrody przyznawane są wyłącznie dla salonu BTS.
W sezonie jesiennym 2018 Złoty Medal MTP, otrzymali:
-
Karen Collection – Grzegorz Bukowski, Magdalena Gospodarczyk, za torebkę damską marki: CHIARA DESIGN.
-
MARCO SHOES – Marek Malinowski, za czółenka damskie
-
GARBARNIA NADARZYN – Waldemar Malinowski za dwoinę świńską welur.
Prezesi Firm: Garbarni NADARZYN – Waldemar Malinowski, MARCO SHOES – Marek Malinowski, CAREN COLLECTION – Grzegorz Bukowski, Magdalena Gospodarczyk, odebrali Złoty Medal MTP z rąk prezesa Międzynarodowych Targów Poznańskich Przemysława Trawy oraz przewodniczącego Sądu Konkursowego prof. Zbigniewa Karbarza podczas uroczystej Gali Nagród, która odbyła się pierwszego dnia Targów w Sali Ziemi. Tego wieczoru zaproszeni goście mieli również możliwość obejrzenia pokazu, w którym udział wzięły firmy odzieżowe, wyróżnione znakiem POLSKA MODA. Pokaz uświetnił swoim występem zespół AUDIOFILS– uczestnik The Voice of Poland.
Na zakończenie prezydent OIBS Leszek Flisek, podziękował władzom MTP za pomoc, współpracę i uczestnictwo na Międzynarodowych Targach Poznańskich.
W ramach wieloletniej współpracy Ogólnopolska Izba Branży Skórzanej wspiera, promuj i umieszcza wszelkie reklamy i logo MTP na stronie IZBY.
O konkursie Złoty Medal MTP
Kontynuujemy innowacyjną na Polskim rynku formułę prestiżowej nagrody: Złotego Medalu Międzynarodowych Targów Poznańskich. W ramach Targów Mody Poznań nagrody przyznawane są wyłącznie dla salonu BTS. Wyłonienie laureatów konkursu w znacznie wcześniejszym terminie pozwala na realizację silnej komunikacji promocyjnej w mediach, newsletterach do profesjonalistów, a także w Internecie. Działania marketingowe na szeroką skalę powodują zauważalne wzmocnienie świadomości o nagrodzonych produktach.
Dodatkowym elementem promocji i interakcji z konsumentem jest również głosowanie na Złoty Medal MTP - Wybór Konsumenta poprzez dedykowaną stronę internetową, a także za pomocą interaktywnych ekranów do głosowania umieszczonych na tzw. Strefach Mistrzów podczas targów.
Gwarantem jakości nagrodzonych produktów jest renomowane niezależne jury.