POZNAŃ WIOSENNA EDYCJA 2017
W dniach 27, 28 luty 01 marzec 2017r. odbyła się kolejna edycja Targów Mody Poznań, których współorganizatorem jest Ogólnopolska Izba Branży Skórzanej z siedzibą w Radomiu. Targi Mody Poznań to największa w Polsce i jedna z największych w Europie impreza wystawiennicza o takim profilu. Odwiedzają ją zarówno producenci i menadżerowie dużych firm jak i właściciele sklepów i małych butików, którzy zainteresowani są nowymi trendami panującymi w modzie. Na wiosennej edycji ekspozycję obuwia, skór i wyrobów skórzanych ulokowano w pawilonie 15.
Targi Mody Poznań to największa w Polsce i jedna z największych w Europie impreza wystawiennicza o takim profilu. Odwiedzają ją zarówno producenci i menadżerowie dużych firm jak i właściciele sklepów i małych butików, którzy zainteresowani są nowymi trendami panującymi w modzie. Liczną grupą są również przedstawiciele mediów branżowych.
W dniach 27,28 luty i 01 marca odbyły się największe w kraju kontraktacje odzieży, obuwia, dodatków odzieżowych, na których zaprezentowało się blisko 500 marek [odzież, obuwie, dodatki, bielizna, galanteria skórzana, skóry] z 19 państw. Na ekspozycji pojawiły się również marki wyróżnione znakiem Polska Moda!, - dawka wiedzy o nowych trendach [codziennie odbywały się pokazy mody topowych marek], bezpłatne szkolenia z zakresu marketingu i sprzedaży
Trzy intensywne biznesowe dni. Tętniący życiem wybieg, na którym systematycznie odbywały się pokazy najnowszych kolekcji. Moda damska i męska. Konstrukcja i dekonstrukcja w stylizacjach oraz moda codzienna. Miejsce na modę użytkową i tą artystyczną. Holistyczne biznesowe wydarzenia dla profesjonalistów.
Targi to świetna okazja, by poznać propozycje producentów i importerów na kolejny sezon.
W tradycyjnym już „czteropaku” tzn. pawilonach 7, 7a, 8 i 8a zlokalizowano ekspozycje odzieży i dodatków odzieżowych. Na odwiedzających Targi Mody Poznań czekały nie tylko stoiska wystawiennicze i pokazy mody. Każdy zainteresowany mógł wziąć udział w odbywających się w pawilonie nr 8 , prowadzonych przez specjalistów wykładach. Uczestnicy mieli niepowtarzalną okazję zdobycia wiedzy dotyczącej działań jakie należy podjąć, aby poznać klienta, rozpoznać jego potrzeby, zdobyć zaufanie i zaoferować mu produkty spełniające jego oczekiwania.
Na szkoleniach uczestnicy mogli dowiedzieć się jakie trendy panują w modzie damskiej i męskiej, jak zwiększyć sprzedaż w salonie mody męskiej?, trendy w handlu detalicznym 2017, menedżer twórcą i liderem zespołu.
Po wykładach uczestnicy dowiedzieli się jak budować komunikację z klientem, aby do nas wrócił, będą potrafili skutecznie oddziaływać na klienta i tworzyć właściwą ekspozycję produktów. Poznali też wiedzę z zakresu wpływu przestrzeni handlowej na zachowania nabywców.
Obuwie, skóry i wyroby skórzane na wiosennej edycji Targów Mody Poznań umieszczono w pawilonie 15. Tu rozlokowane były stoiska wystawiennicze w standardowej zabudowie oraz ekspozycje przedstawicieli branży obuwniczej prezentujących swoje kolekcje na stołach.
Również tym razem nie zabrakło największego targowego stoiska, tzw. „radomskiej wyspy”. Już po raz siódmy radomscy przedsiębiorcy branży skórzanej wspólnie promowali swoje wyroby. To jedyny taki projekt na Targach, dzięki czemu stoisko pod logo RADOM – SIŁA W PRECYZJI jest bardzo silnym akcentem na tej imprezie. Tym razem w Targach wzięło udział wiele firm radomskich, wśród których byli przedstawiciele garbarzy, kaletników, obuwników i producentów odzieży skórzanej.
Dzięki kontynuacji misji gospodarczej przez sześć edycji, rośnie wśród odwiedzających Międzynarodowe Targi Poznańskie gości z całego świata rozpoznawalność marki Radomia, która, zgodnie z zawartym w niej hasłem, kojarzy się z precyzją wykonania i wysoką jakością. Ponadto zauważalna jest również, co nie jest bez znaczenia, integracja środowiska radomskich przedsiębiorców, dzięki czemu nawiązywane są nowe więzi współpracy nawet pomiędzy potencjalnymi konkurentami. Dlatego też radomska branża skórzana liczy na kontynuację misji gospodarczych w Poznaniu w takiej jak obecna, wypracowanej przez kilka lat formule. Pozostali członkowie Ogólnopolskiej Izby Branży Skórzanej mają również nadzieję na rozszerzenie tej inicjatywy na inne okręgi we współpracy z lokalnymi władzami.
Złoty Medal MTP
Złoty Medal MTP to jedna z najbardziej rozpoznawalnych nagród na polskim rynku, która jest przyznawana – po wnikliwej ocenie ekspertów – innowacyjnym produktom najwyższej jakości. Sąd Konkursowy, czyli zespół ekspertów, w którego skład wchodzą wybitni specjaliści reprezentujący branżę mody, poszukuje produktów nowoczesnych, innowacyjnych i wytworzonych w oparciu o najwyższej klasy technologie. Złoty Medal MTP jest zatem potwierdzeniem doskonałości produktu i w konsekwencji elementem jego promocji na rynku.
O wysokiej jakości prezentowanych wyrobów świadczą przyznawane Złote Medale MTP. Na wiosennej edycji Targów Mody Poznań wyróżniono trzy produkty. Złoty medal otrzymała firma CARLO SARTI z Radomia, której kurtka MELANIA zdobyła uznanie ekspertów swoim nowoczesnym wzornictwem oraz wysoką jakością użytych materiałów i precyzją wykonania.
Drugi Złoty Medal otrzymała Dominika Malinowska - studentka Wzornictwa z pracowni Projektowania Obuwia Prof. Irminy Aksamitowskiej-Szadkowskiej, Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu - za kolekcja obuwia damskiego.
Trzeci Złoty Medal otrzymała firma „AWM s. c.” W. Malinowski i A. Malinowski, Jedlińsk, za wierzchniki dwutwardościowe
Właściciele firm Carlo Sarti, Krzysztof Szymański, AWM Arkadiusz Malinowski i Dominika Malinowska, studentka wzornictwa z UTH z Radomia , odebrali nagrodę z rąk prezesa Międzynarodowych Targów Poznańskich Przemysława Trawy oraz przewodniczącego Sądu Konkursowego prof. Zbigniewa Karbarza podczas uroczystej Gali Nagród, która odbyła się pierwszego dnia Targów w Sali Ziemi. Tego wieczoru zaproszeni goście mieli również możliwość obejrzenia pokazu, w którym udział wzięły firmy odzieżowe, wyróżnione znakiem POLSKA MODA. Pokaz uświetnił swoim występem Mateusz Ziółko – zwycięzca The Voice of Poland.
Spotkanie branżowe
Drugiego dnia targów 28 lutego o godzinie 17 odbyło się Spotkanie Branży Skórzanej organizowane przez Ogólnopolską Izbę Branży Skórzanej. Poprowadził je prezydent OIBS Leszek Flisek oraz wiceprezydent Zbigniew Gregorczyk. Na spotkaniu zostały omawiane ważne zagadnienia nie tylko dla członków izby, lecz również osób związanych lub zainteresowanych współpracą z branżą.
Na spotkanie zaproszone zostały przedstawicielki z firmy Cinkciarz.pl, które przedstawiły zalety korzystania z kantora internetowego.
Spółka Cinkciarz.pl to jedna z najszybciej rozwijających się firm w Europie. Z usług lidera internetowego rynku wymiany walut korzystają m.in. przedsiębiorstwa, instytucje oraz klienci indywidualni.Cinkciarz.pl umożliwia wymianę walut po bardzo atrakcyjnych kursach. Transakcje można zawierać o dowolnej porze i realizować je za pomocą ekspresowych i darmowych przelewów internetowych. Spółka dostarcza usługi finansowe z wykorzystaniem nowatorskich pomysłów. Wymianę walut wspiera szereg narzędzi - stałe zlecenie, polecenie zapłaty czy alert walutowy. Cinkciarz.pl oferuje również karty pre-paid, stale zwiększając liczbę walut, w których są one dostępne. Wymienione rozwiązania pozwalają na wygodne dokonywanie transakcji przy minimalnym zaangażowaniu oraz oszczędność czasu i pieniędzy. Z myślą o klientach biznesowych firma uruchomiła dedykowaną platformę pozwalającą na ekspresowe zawieranie transakcji, według indywidualnie ustalonych kursów walut.
Na zebraniu jak zawsze poruszane są sprawy dotyczące działalności izby, bieżących problemów przedsiębiorców.
W dziedzinie ochrony środowiska głos zabrał prezydent OIBS Leszek Flisek, który jednocześnie jest współwłaścicielem firmy TERRA - BIS, ekspert OIBS w dziedzinie ochrony środowiska. Przedstawił najnowsze przepisy prawa, które nakładają na przedsiębiorców nowe obowiązki oraz kary za ich nieprzestrzeganie.
Poinformował, że pierwszy kwartał 2017 roku to dla wielu przedsiębiorców trudny pod kątem formalnym okres. Wtedy bowiem trzeba przygotowywać różnorodne sprawozdania dotyczące ochrony środowiska. Wiąże się to ze zbieraniem danych, analizą, wypełnianiem wszelkiej dokumentacji i składaniem raportów, a także wnoszeniem różnych opłat. Zaniedbanie w tej kwestii może prowadzić do przykrych i kosztownych konsekwencji. Do najważniejszych sprawozdań, jakie muszą składać przedsiębiorcy należą: - zbiorcze zestawienie danych o ilości wytworzonych odpadów (termin do 15 marca) - sprawozdanie w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska (termin do końca marca)
Przypomniał również, że członkowie izby, w sprawach rozwiązywania wszelkich problemów urzędowo-prawnych w zakresie ochrony środowiska, oraz wprowadzania nowych regulacji prawnych w zakresie ochrony środowiska i sprawozdawczości, mogą zwracać się do niego bezpośrednio lub współwłaścicielki firmy Moniki Flisek.
Jako trzeci wystąpił wiceprezydent Zbigniew Gregorczyk, poruszył temat szkolnictwa.
Zasadniczym założeniem jest między innymi przegląd, aktualizacja oraz dostosowanie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego oraz podstawy programowej kształcenia w zawodach do potrzeb rynku pracy. Branża skórzana w Radomiu zaczyna cierpieć na deficyt wykwalifikowanych pracowników.
Obecnie w regionie radomskim działa ponad sto firm zajmujących się m.in. garbarstwem, futrzarstwem, galanterią skórzaną oraz produkcją obuwia.
Rodzime firmy działające od kilkudziesięciu lat, przejęły kiedyś część dobrze wykwalifikowanych pracowników upadłych przedsiębiorstw. Problem jednak tkwi w tym, że wykwalifikowani pracownicy zaczynają odchodzić na emeryturę, a na ich miejsce brakuje nowych osób z przygotowaniem zawodowym.
Na kłopoty ze znalezieniem pracowników narzekają właściciele działających firm w Radomiu. "Pięć, dziesięć lat temu nie było problemu z pracownikami, teraz jest coraz gorzej, jest jednak duży kłopot ze znalezieniem wstępnie wyszkolonych młodych ludzi"
W tej sprawie zabrał głos Piotr Rybak z firmy Kaiser, zaproponował aby pracodawcy doszkalali swoich pracowników, aby były organizowane kursy i egzaminy w/w zakresie.
Na temat szkolnictwa wypowiedział się również Dyrektor Instytutu Przemysłu Skórzanego w Łodzi, dr inż. Bogusław Woźniak oraz prof, Zbigniew Karbarz, Kierownik Katedry Wzornictwa, Technologii Obuwia i Odzieży
|
Zapotrzebowanie jest duże, starzy pracownicy się wykruszają, młodzi nie mają kwalifikacji, tymczasem zapotrzebowanie na kaletników jest duże, pracowników branży skórzanej poszukują też "pośredniaki" .
Temat szkolnictwa, nie został wyczerpany, będzie kontynuowany na następnych spotkaniach.
Jako siódmy na zebraniu wystąpił rzeczoznawca OIBS Bronisław Skowroński, który poruszył temat czyszczenia i renowacji skór i wyrobów skórzanych.
Natomiast rzeczoznawca OIBS Stanisław Biniszewski zrobił krótki wykład na temat konstrukcji obuwia oraz jego naprawa. Zwrócił też szczególną uwagę ta sposób użytkowania i konserwacji.
Na Spotkaniu były obecne przedstawiciele władz Międzynarodowych Targów Poznańskich, omawiane były bieżące sprawy dotyczące organizacji Targów.
Na zakończenie prezydent OIBS Leszek Flisek poinformował zabranych o zbliżającym się terminie obrad Walnego Zabrania Sprawozdawczo-Wyborczego, który zostanie ustalony i ogłoszony na stronie OIBS.
Prezydent posumował Targi, podziękował wszystkim za pomoc, współpracę i uczestnictwo na Międzynarodowych Targach Poznańskich.
Pawilon 15, w którym umieszczona była branża skórzana, to miejsce o całkowicie innym charakterze niż pozostałe pawilony zarówno pod względem wystroju, oświetlenia jak i możliwości ekspozycji.
Producenci i dystrybutorzy około 500 firm i marek zaprezentowali na terenie Targów Poznańskich trendy na sezon wiosna-lato 2017 oraz jesień-zima 2017/2018. Wydarzenie miało charakter biznesowy, co oznacza, że jest skierowane do przedsiębiorców i projektantów, którzy podczas trzech dni targowych zadecydowali co się znajdzie na wieszakach i półkach sklepowych w najbliższym czasie.
Za nami dziesiątki emocjonujących pokazów, obszernych wykładów i szkoleń.
Międzynarodowe Targi Poznańskie, wiosna 2017
Galeria zdjęć