Aktualności  

Targi Mody Poznań 24-26 lutego 2016r.

W dniach 24 – 26 lutego 2016r. odbyła się kolejna edycja Targów Mody Poznań. Organizowane dwa razy do roku targi to znakomita okazja, aby poznać zarówno panujące obecnie, jak i nadchodzące trendy w modzie.
Częścią Targów Mody Poznań jest Salon Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych BTS, gdzie tradycyjnie wiodącą rolę odgrywa Ogólnopolska Izba Branży Skórzanej z siedzibą w Radomiu - współorganizator targów.


Targi Mody Poznań to jedna z największych imprez wystawienniczych w Europie skierowanych do osób zainteresowanych nowymi trendami panującymi w modzie. W dniach 24-26 lutego niemal czterystu pięćdziesięciu wystawców z kilkunastu krajów pokazało najnowszą ofertę odzieży damskiej, męskiej, dziecięcej, obuwia, dodatków i galanterii. W czasie trwania targów można było podziwiać przygotowane przez organizatorów pokazy najnowszej mody oraz wziąć udział w odbywających się licznych szkoleniach prowadzonych przez specjalistów w dziedzinie Visual Merchandisingu, e-commerce i marketingu internetowego. Uczestnicy tych szkoleń mieli niepowtarzalną okazję zdobycia wiedzy niezbędnej np. do wypromowania swoich produktów w mediach społecznościowych, wykorzystania potencjału sklepu stacjonarnego czy motywowania sprzedawców do lepszego dostosowania się do potrzeb klientów. W łączącej cztery targowe pawilony Alei Lipowej umiejscowiono wybieg, na którym można było podziwiać najnowsze kolekcje odzieży oraz obuwia, zarówno te już wdrożone do produkcji, jak też stworzone przez młodych projektantów i studentów wzornictwa. Nowością na tegorocznych targach była NOC ZAKUPÓW BezliQ, gdzie wszyscy miłośnicy mody mogli znaleźć coś dla siebie w promocyjnych cenach. Zwieńczeniem eventu były pokazy mody w Sali Ziemi.
Salon Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych BTS jest częścią Targów Mody Poznań. Pawilon 7a przeznaczony był na ekspozycję wszelkich produktów związanych z branżą skórzaną: od chemii garbarskiej zaczynając, a na gotowych wyrobach i dodatkach kończąc. Pawilon 7 zajęty był głównie przez producentów obuwia, którzy prezentowali najnowsze kolekcje na stołach wystawienniczych.
Tradycją stało się wspólne wystawiennictwo radomskich firm branży skórzanej na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Już po raz piąty producenci z okręgu radomskiego prezentowali swoje firmy na największym targowym stoisku nazywanym już powszechnie „radomską wyspą". Ogólnopolska Izba Branży Skórzanej, w porozumieniu z radomskim urzędem miejskim, zorganizowała misję gospodarczą przedsiębiorców branży skórzanej okręgu radomskiego, którzy mieli okazję zaprezentowania możliwości przemysłu skórzanego na wspólnym stoisku promującym miasto. Tym razem na „radomskiej wyspie” zabrakło firm działających poza granicami miasta. Udział w misji gospodarczej okazał się dla przedsiębiorstw funkcjonujących na terenie powiatu radomskiego niemożliwy, ze względu na brak zainteresowania starostwa współfinansowaniem projektu i podpisaniem w tej sprawie porozumienia. - Niezrozumiałe jest dla mnie stanowisko starosty Mirosława Ślifirczyka. – mówił Kazimierz Klepaczewski prezydent Ogólnopolskiej Izby Branży Skórzanej. - Brak chęci pomocy firmom działającym na terenie powiatu radomskiego zaowocował ich nieobecnością na stoisku promującym region jako przyjazny dla przedsiębiorców. Najwyraźniej argumenty przemawiające za organizowaniem misji gospodarczych, które biorą pod uwagę władze miasta, nie są wystarczające dla władz powiatu. Wspólne wystawiennictwo promujące region jest działaniem długofalowym, które już zaczyna przynosić pozytywne efekty. Nie można zaprzepaścić tego, co udało się osiągnąć do tej pory. Zdobywanie nowych kontrahentów to otwarcie możliwości na tworzenie nowych miejsc pracy. Szkoda, że starostwo nie zauważa tak istotnego faktu, że rozwój firm wiąże się nie tylko z poprawą wizerunku regionu, ale z istotnym wzrostem jakości życia jego mieszkańców.
Zaznaczyć należy, że połowa firm, które zainteresowane były udziałem w misji gospodarczej branży skórzanej, to przedsiębiorstwa działające na terenie powiatu radomskiego. Ostatecznie, na mocy porozumienia pomiędzy OIBS a gminą miasta Radomia, w misji wzięło udział 11 firm: GARBUT Zakład Skórzany Krzysztof Malinowski, GARBARNIA GULIN s.c. Robert Pasik, Jan Kobylarczyk, P.W. HUBER Zygmunt Skarbek, KAREN Grzegorz Bukowski - producent torebek i galanterii, MAGAR sp  z o.o. Piotr Gawroński, MARCO Marek Malinowski, MARTPOL Marta Brzozowska-Lipko, Zakład Produkcji Obuwia P.P.H.U. PESCO sp.j. Halina Bedyk, Marcin Nosek, Jerzy Pruszyński, Z.P.H.U. PAS POL Dariusz Dobrzyński, TOMAX Eksport-Import Tomasz Molendowski, oraz VERSSEN sp.j. Robert Kaługa, Dariusz Stępniewski. Radomska wyspa pod logo RADOM – SIŁA W PRECYZJI jest już rozpoznawalnym elementem Salonu Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych BTS. Zarówno hasło, jak i sama marka miasta, stanowią dla odwiedzających targi znak rozpoznawczy, pod którym znaleźć można produkty najwyższej jakości. Potwierdzeniem jest nie tylko opinia użytkowników, ale również ekspertów. Radomscy przedsiębiorcy z każdej edycji Targów Mody Poznań wracają nagrodzeni Złotymi Medalami Międzynarodowych Targów Poznańskich. Wyróżnienia te przyznawane są przez Sąd Konkursowy produktom innowacyjnym, nowatorskim i wyróżniającym się na rynku, ale jednocześnie o dużych walorach użytkowych i estetycznych, wykonanym z najwyższą starannością i z użyciem najnowszych technologii.
Tym razem, spośród ośmiu Złotych Medali MTP aż cztery trafiły do Radomia. Nagrodzone zostały trzy firmy radomskie: PASPOL - za kolekcję pasków męskich BIZNES AUTOMATIC, TOMAX - za kurtkę damską MONIKA typ ramoneska oraz VERSSEN - za kurtkę męską model GASTON. Medal otrzymał również Zespół Szkół Skórzano-Odzieżowych Stylizacji i Usług za kolekcję trzech modeli odzieżowych z torebką ZŁOTY WĄŻ. Nagrodzona została również firma z Szydłowca - P.P.H.U. KEMAX za skórę bydlęcą obuwiową CELIKA NESCA. Kolejne wyróżnione firmy to: Garbarnia NADARZYN nagrodzona za podszewkę obuwiową bezchromową EKOBIO, DUO MEN – za obuwie męskie DUO MEN model 706 oraz DAKOMA - za zestaw do pielęgnacji skór COCCINÉ HOME LINE. Medale wręczone zostały już pierwszego dnia targów, podczas uroczystego Wieczoru Branżowego, który odbył się w najnowocześniejszej sali konferencyjno-widowiskowej w Polsce - Sali Ziemi. Po wręczeniu nagród odbył się pokaz projektu POLSKA MODA, w którym udział wzięły się wszystkie firmy wyróżnione w 2016 roku znakiem Polska Moda (osiemnaście firm odzieżowych, obuwniczych i jubilerskich). Pokaz uświetnił swoim występem Mateusz Ziółko – zwycięzca The Voice of Poland. Na gali obecni byli przedstawiciele władz Radomia: wiceprezydent Jerzy Zawodnik oraz dyrektor Wydziału Obsługi Radomskiej Strefy Gospodarczej Krzysztof Turek. Kolejnego dnia delegacja magistratu odwiedziła stoiska radomskich przedsiębiorców, którzy mieli okazję zaprezentować swoje produkty oraz w bezpośredniej rozmowie przedstawić obecną sytuację branży skórzanej. Wyliczali również korzyści, jakie niesie wspólne wystawiennictwo na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Wiceprezydent Zawodnik pogratulował laureatom konkursu o Złoty Medal MTP. - Naprawdę mamy się czym chwalić. Radom jest historycznie związany z branżą skórzaną. W naszym mieście działa wiele przedsiębiorstw związanych z tym przemysłem. Część z prezentujących tu swoje wspaniałe produkty firm radomskich to również Złoci Medaliści Międzynarodowych Targów Poznańskich. Zachęcamy wszystkich do używania ich wyrobów. Są one nie tylko bardzo modne, ale również trwałe, dzięki wykorzystaniu doskonałej jakości materiałów i precyzji wykonania. Wspieramy radomskie firmy branży skórzanej m.in. poprzez organizowanie wspólnego wystawiennictwa, a zarazem promujemy się jako miasto przyjazne przedsiębiorcom.
Delegacja magistratu wraz z prezydentem OIBS Kazimierzem Klepaczewskim odwiedziła również stoiska Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego i Zespołu Szkół Skórzano-Odzieżowych Stylizacji i Usług. - Jest mi niezmiernie miło przypomnieć, że dyrekcja ZSS-OSiU na każdej edycji targów prezentuje możliwości uczniów tej szkoły. – mówił prezydent Klepaczewski - Wysoki poziom kształcenia potwierdzają chociażby zdobywane Złote Medale MTP. Działania te włączają się w program opracowany przez branżę skórzaną oraz Wydział Obsługi Radomskiej Strefy Gospodarczej mający na celu reaktywowanie szkolnictwa przemysłu skórzanego. Jeżeli uda się nam go wspólnie zrealizować, to jest szansa, że nareszcie branża uzyska zastrzyk świeżej krwi w postaci wykształconych młodych ludzi, którzy uzupełnią braki kadry inżynieryjno-technicznej. Liczymy również na reaktywację kierunków dla branży skórzanej na naszej radomskiej uczelni. Naturalnym krokiem dla młodego człowieka kończącego szkołę średnią jest bowiem kontynuowanie nauki w danym kierunku na uczelni wyższej.
Drugiego dnia targów na spotkanie z prezydentem OIBS Kazimierzem Klepaczewskim przybył Rafał Rajkowski, członek Zarządu Województwa Mazowieckiego, który rok temu odwiedził „radomską wyspę” jako wiceprezydent Radomia. Wizyta związana była z przygotowywanym przez Ogólnopolską Izbę Branży Skórzanej projektem „wyspy mazowieckiej”. Rafał Rajkowski spotkał się również z wystawcami, którzy prowadzą działalność na Mazowszu. Odwiedził stoiska m.in. nagrodzonych Złotym Medalem MTP firm KEMAX z Szydłowca i Garbarni Nadarzyn oraz Garbarni AMALTEJA z Józefowa k. Warszawy. Rozmowy z obecnymi na targach przedsiębiorcami były ważnym argumentem przemawiającym za przygotowaniem wspólnego wystawiennictwa mazowieckiej branży skórzanej. Prezydent OIBS Kazimierz Klepaczewski: - Rozszerzenie radomskiego stoiska o firmy z obszaru całego województwa, biorąc pod uwagę kilkuletnie doświadczenia Radomia, będzie korzystne zarówno dla przedsiębiorstw biorących udział we wspólnym wystawiennictwie, jak i dla wizerunku silnego gospodarczo regionu. Mam nadzieję, że na kolejnej edycji Targów Mody Poznań, która odbędzie się w dniach 29-31 sierpnia 2016 roku, uda się nam, z pomocą Pana marszałka, zorganizować „mazowiecką wyspę wystawienniczą”.


Relacja fotograficzna z Targów Mody Poznań 24-26 lutego 2016r. w naszej zakładce GALERIA:

GALERIA
Targi Mody Poznań 24-26 lutego 2016r.





Strony internetowe