Aktualności  

Konferencja Prasowa OIBS i Urzędu Miasta Radom 29.09.2014r.

Dnia 29.09.2014r. w Urzędzie Miasta w Radomiu odbyła się konferencja prasowa z udziałem Prezydenta Radomia Andrzeja Kosztowniaka i Prezydenta Ogólnopolskiej Izby Branży Skórzanej Kazimierza Klepaczewskiego podsumowująca wspólne wystawiennictwo przedsiębiorców branży skórzanej z okręgu radomskiego na Targach Mody Poznań 02-04.09.2014r.
Fragmenty konferencji w Teledzienniku TV DAMI z dn.04.10.2014r.(4:22):
http://www.youtube.com/watch?v=yrT-BJCC4g0&list=PLQbZ0-2yrYUgJJV2W9j5gouxDKJMuoCvO&index=6
oraz Magazynie Informacyjnym Urzędu Miejskiego z dn.04.10.2014r.(4:22)
http://www.telewizja.radom.pl/dami-radom,,content,139,telewizja,magazyn_s.html

Wrześniowa edycja Salonu Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych BTS na Targach Mody Poznań była kontynuacją projektu rozpoczętego wiosną. Na mocy trójstronnego porozumienia zawartego pomiędzy Ogólnopolską Izbą Branży Skórzanej oraz Urzędem Miasta i Starostwem Powiatowym swoje produkty prezentowało na Targach tym razem trzynaście firm: BONA s.c. Ewa Gos, Zdzisław Gos, GARBUT Zakład Skórzany Krzysztof Malinowski, F.H.U. GOFAR Zbigniew Stasieńko, GARBARNIA GULIN s.c. Robert Pasik, Jan Kobylarczyk, LaConga Andrzej Karpeta, Robert Zagożdżon, MARCO Marek Malinowski, MARTPOL Marta Brzozowska-Lipko, MAT II sp.j Zakład Garbarski Beata Żaczek, Z.P.H.U., PAS-POL Dariusz Dobrzyński, P.P.H.U. PESCO sp.j. Halina Bedyk, Marcin Nosek, Jerzy Pruszyński, RAJ-SKÓR Zakład Garbarski Marek Lesiak, P.P.H.U. TOMAX Eksport-Import Tomasz Molendowski. Na konferencji obecni byli przedstawiciele firm biorących udział w Targach oraz zaproszona do Radomia dyrektor Targów Mody Poznań Edyta Bonin-Kanikowska. Urząd miasta reprezentował Prezydent Radomia Andrzej Kosztowniak oraz zajmujący się obsługą inwestorów Wiceprezydent Krzysztof Ferensztajn.
Zebranych powitał Prezydent Kosztowniak. Zwrócił uwagę, że formuła zajęcia przez radomskie firmy dużej części pawilonu targowego sprawdziła się wiosną, więc kontynuowanie wspólnego wystawiennictwa pod szyldem RADOM - SIŁA W PRECYZJI z pewnością będzie korzystne zarówno dla poszczególnych przedsiębiorców jak i dla kształtowania pozytywnego wizerunku gospodarczego gminy. Bardzo istotne jest bowiem wsparcie dla całej branży w okręgu radomskim. „– Nam zależy, jako miastu, na tym, aby pokazać to, co jest najlepsze w tej branży na Ziemi Radomskiej. Jesteśmy przekonani, że powrót branży skórzanej na rynki polskie i europejskie stanie się naszym udziałem ” – Mówił prezydent Kosztowniak. Zaznaczył, że promocja firm wiąże się z ich rozwojem, co skutkuje powstawaniem nowych miejsc pracy, których tak w Radomiu brakuje. Jednocześnie radomskie firmy zdobywając na Targach Poznańskich Złote Medale za swoje wysokiej jakości produkty, budują silną markę miasta. Tak więc dofinansowanie wystawiennictwa niesie ze sobą wiele korzyści. Dlatego porozumienie samorządowców z OIBS zostało podpisane po raz drugi. „- To już współpraca systemowa” - podkreślił Kosztowniak.
Wskazując na niebagatelną rolę w tym projekcie Prezydenta OIBS Kazimerza Klepaczewskiego, który od dawna zabiegał o pomoc dla przedsiębiorców branży skórzanej, Prezydent Andrzej Kosztowniak podziękował mu za dotychczasową współpracę i wyraził nadzieję na jej kontynuowanie przez kolejne lata.
Odnosząc się do wypowiedzi Prezydenta Radomia, Kazimierz Klepaczewski przypomniał, że Radom od wielu dziesiątków lat kojarzony był z branżą skórzaną. Działania Ogólnopolskiej Izby Branży Skórzanej zmierzają do tego, aby przemysł ten powrócił do naszego regionu. „- Po upadku wielkich firm, takich jak np.RADOSKÓR, na ich zgliszczach powstały małe, często rodzinne przedsiębiorstwa, które musiały odnaleźć się w nowej rzeczywistości” – mówił Prezydent OIBS. „Produkty wytwarzane przez radomskich przedstawicieli branży skórzanej nie odbiegają od produktów znanych marek ani pod względem estetycznym, ani jakościowym. Często nawet nasze wzory są dużo lepsze, a jakość dużo wyższa. Jest tak przede wszystkim dlatego, że wyroby naszych producentów są zdrowe, gdyż nie zawierają substancji szkodliwych” – podkreślił. Niestety bez promowania własnych produktów, choćby były one najwyższej jakości, nie można działać i działalności rozwijać. W obecnej sytuacji rynkowej polscy przedsiębiorcy nie mogą na równi konkurować z firmami zagranicznymi jeżeli chodzi o promocję marek i produktów. Dlatego tak ważne było dla branży podpisanie tego porozumienia.
Potwierdzeniem najwyższej klasy wzorniczej i jakościowej są zdobyte przez radomskie firmy Złote Medale Międzynarodowych Targów Poznańskich. Aż pięć z ośmiu medali wręczonych na ostatnie edycji Targów trafiło do rąk Radomian. Prezydent OIBS z dumą wymienił laureatów Konkursu. Medale otrzymali: Bona s.c. za worek bokserski typu HOOK, Garbarnia Gulin s.c. za skórę bydlęcą obuwiową ASPER, Martpol za matowy lakier poliuretanowy do skór o specyficznym aksamitnym chwycie URELUX B 188, RajSkór za kolekcję skór bydlęcych LUMPO oraz radomski Zespół Szkół Skórzano-Odzieżowych Stylizacji i Usług za kolekcję trzech modeli wieczorowych z torebką „Ponadczasowa Coco”. W tym miejscu Prezydent Klepaczewski zwrócił się do obecnej na konferencji dyrektor ZSS-OSiU Ewy Osińskiej, chwaląc ją oraz innych nauczycieli za tak owocną pracę na rzecz promocji szkoły. „Radomska Skórzanka jest obecna na Targach Poznańskich od wielu już lat i za każdym razem wraca ze Złotym Medalem MTP.” – zaznaczył. „- Wiem, jak trudne jest przygotowanie uczniów do wykonania medalowego projektu oraz zdobycie odpowiednich, wysokiej jakości materiałów”-podkreślił. Biegunowo odległe są niestety działania radomskiej uczelni. OIBS zorganizowała stoisko również dla Wydziału Materiałoznawstwa, Technologii i Wzornictwa Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego. Niestety, jak z rozgoryczeniem przyznał Prezydent Klepaczewski, uczelnia nie wykorzystuje szansy wypromowania osiągnięć radomskich studentów. „Jeszcze kilka lat temu studenci Katedry Wzornictwa ówczesnej Politechniki Radomskiej zdobywali za swe projekty Złote Medale MTP. Prace naszych studentów były na najwyższym światowym poziomie. Tym razem na Targach nie pojawili się przedstawiciele UTH, więc stoisko uczelni zostało w przeddzień targów zdemontowane, aby nie wpływać niekorzystnie na wizerunek miasta”.
Jako kolejna głos zabrała dyrektor Targów Mody Poznań Edyta Bonin-Kanikowska. Korzystając z okazji pogratulowała radomskim przedsiębiorcom zdobycia aż pięciu Złotych Medali. „ - Zaprezentowane przez producentów z Radomia produkty wyróżniają się niesamowitym wzornictwem i bardzo wysoką jakością wykonania”- przyznała. Potwierdziła też, że region radomski, dzięki ekspozycji pod egidą Ogólnopolskiej Izby Branży Skórzanej oraz Urzędu Miasta i Starostwa Powiatowego, był najsilniejszym akcentem tegorocznej edycji Salonu Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych BTS. Jednocześnie zaznaczyła, że podobne grupowe ekspozycje od wielu lat prezentowali np. Portugalczycy i Hiszpanie. Dzięki właśnie takiemu skonsolidowaniu, skuteczność promowania branży rośnie.
Wiceprezydent Radomia Krzysztof Ferensztajn, jako odpowiedzialny za współpracę z inwestorami, potwierdził chęć kontynuowania z Prezydentem OIBS Kazimierzem Klepaczewskim działań promujących radomskich przedsiębiorców branży skórzanej. Porozumienie miało również na celu zaakcentowanie atrakcyjności inwestycyjnej Radomia, jako miejsca przyjaznego dla inwestorów. Podkreślił jednocześnie wysiłki Prezydenta Klepaczewskiego na rzecz reaktywacji przemysłu skórzanego oraz szkolnictwa zawodowego na terenie Radomia. Jak zaznaczył, temat szkół zawodowych, praktyk w zakładach pracy oraz możliwość kształcenia na uczelni wyższej będzie przedmiotem dalszych wspólnych działań OIBS i Urzędu Miasta na rzecz wspomagania branży.
Głos zabrała też dyrektor ZSS-OSiU Ewa Osińska. Potwierdzając słowa Prezydenta OIBS Kazimerza Klepaczewskiego mówiła o sukcesach szkoły i zdobytych na Targach Złotych Medalach. Działania promujące szkołę nie ograniczają się jednak tylko do wyjazdów na Targi. Organizowane szkolne konkursy, jak chociażby ostatni majowy Konkurs Kaletniczy MOJA TOREBKA, cieszą się dużym zainteresowaniem wśród poszukujących pracowników przedsiębiorców. Poziom kształcenia oraz posiadane przez uczniów umiejętności i inwencja twórcza wprawiają w podziw profesjonalistów z branży. Część wzorów prezentowanych przez uczniów, jak twierdzą właściciele zakładów produkcyjnych, może być od razu wdrożona do produkcji i z pewnością spotka się z dużym zainteresowaniem rynku.
Na koniec wypowiedzieli się przedstawiciele przedsiębiorców biorących udział w zbiorowym wystawiennictwie na Targach Mody Poznań. Marek Malinowski, właściciel firmy MARCO zapewniał, że dzięki ekspozycji na Targach zdobywa nowe kontakty i rozwija firmę. Przyznał jednocześnie, że Targi są jedyną w swoim rodzaju okazją na spotkanie się przedstawicieli branży, co skutkuje często rozwiązywaniem już w trakcie trwania targów nurtujących problemów. Poza tym możliwy jest wybór konkretnych materiałów do produkcji obuwia. „- Polskie garbarnie technologicznie poszły bardzo do przodu. W tej chwili nie ustępują w niczym bardziej doświadczonym i bogatszym garbarniom zachodnim. Polskie skóry są dostępne w bardzo szerokiej gamie wzorniczej i kolorystycznej, a jakością wykonania często przewyższają tak chwalone skóry włoskie”- mówił –„Dlatego też w tej chwili prawie 100% mojej produkcji to buty z polskich skór”. Problemem, jaki dotknął branżę, w tym również firmę MARCO, są braki kadrowe. Jak zaznaczył Marek Malinowski, zaczyna brakować fachowców zarówno projektujących buty, jak i potrafiących pracować na maszynach obuwniczych. Dlatego zaapelował do władz miasta o konkretne działania na rzecz reaktywacji szkolnictwa zawodowego.
Zbigniew Stasieńko, właściciel garbarni GOFAR, odniósł się do wypowiedzi Dyrektor Targów Mody Poznań Edyty Bonin-Kanikowskiej, która dała przykład grupowego wystawiennictwa ekip zagranicznych. Z jego doświadczeń wynika, że zachodni przedsiębiorcy od dawna mogli liczyć na wsparcie, więc eksponowanie swoich produktów i promocja marki na wszelkich targach międzynarodowych (m.in..w Bolonii) nie były dla nich dużym kosztem. Ponadto potwierdził zdanie Prezydenta OIBS Kazimierza Klepaczewskiego, że próby organizowania imprez targowych w innych miastach (Łódź, czy kiedyś Radom) powodują tylko zamęt. „-Jeśli widzimy reklamę danej marki w telewizji kilkadziesiąt razy, to marka ta mimowolnie nam się utrwala. Taką marką, która o dziesiątek lat jest znana i promowana na świecie są Międzynarodowe Targi Poznańskie. Tylko wystawiennictwo w Poznaniu daje gwarancję przyjazdu poważnych kontrahentów.” I  właśnie za działania pozwalające firmom branży skórzanej okręgu radomskiego promować się na Targach Poznańskich ze wsparciem samorządowym podziękował prezydentowi OIBS Kazimierzowi Klepaczewskiemu. „To jest człowiek może nie wielkiej postury, ale wielkiego ducha, który mnóstwo swojego czasu i sił poświęcił dla dobra branży skórzanej” – zakończył Zbigniew Stasieńko.
Relacja fotograficzna z konferencji prasowej w zakładce
GALERIA: http://www.oibs.pl/index.php?d=5&idt=157


Strony internetowe